wtorek, 9 stycznia 2018

Jak zostać obywatelem U.K

 Trzeba się spieszyć bo:
 1. kolejka będzie ogromna ( 2010 roku minie 5 lat jak zjechały do U.K tłumy)
 2. Idą zmiany w przepisach.
  Na dzisiaj sprawa wygląda tak, po 5 latach pobytu na Wyspie możemy starać się o paszport brytyjski. Musimy zdać test językowy ( można go zaliczyć wcześniej w swojej szkole ) i musimy zdać test na obywatela brytyjskiego.
 Tylko w 2007 roku złożono prawie 165tyś aplikacji i próbowało zaliczyć test i tym samym stać się Brytyjczykiem. Trzeba przyznać, że ilość zaliczających jest bardzo duża (około 91%). Sam test to 24 pytania z różnych dziedzin (o tym w innym poście jak będzie trzeba). Koszt to 34 funty.
 Idą zmiany. Na razie wymyślono, że wydłuży się czas do 8 lat przebywania na Wyspie. Ale będzie można ten czas skrócić o 2 lata, jeżeli popracujemy społecznie. Najlepiej w szkole lub w klubie sportowym z dziećmi.
 Te zmiany mam nadzieję nie wejdą tak szybko i jeszcze spora część przyszłych obywateli załapie się po tych 5 latach.
 Napiszę tak: jak wyjeżdżałem 3 lata temu z Polski wiedziałem, że nie będę wracał. Moja rodzina też wiedziała, że będziemy mieszkać poza Polską. Wiedziałem, że będę starał się o obywatelstwo U.K. Myślałem jednak, że szybciej będę władał językiem angielskim.
 Pozdrowienia z upalnej Wyspy
 Michał

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz