środa, 10 stycznia 2018

Seans filmowy

 
  Jako że obecnie przebywam na urlopie, mam trochę czasu na nadrobienie zaległości filmowych.
  Długo czekałem na film o którym słyszałem same dobre recenzje, który na 33 festiwalu polskich filmów fabularnych zgarną 4  nagrody. Za reżyserię p. Małgorzata Szumowska, za zdjęcia, za muzykę i drugoplanową rolę kobiecą.
 Niestety ja nie mogłem zdzierżyć tego dzieła i po 70 minutach wyłączyłem ( film trwa ponoć 100 min)
 Myślę, że film ten na 33 festiwalu ze względu na zbieżność w cyferkach dostał te cztery nagrody! Choć rzeczywiście zdjęcia i po części gra aktorska była na wysokim poziomie, czego o muzyce, która lekko przeszkadzała nie można powiedzieć. Na mnie najgorsze wrażenie wywarły dwie rzeczy. Dźwięk, nie wiem czy zamierzeniem pani reżyser było aby śpiew ptaków, zamykanie się drzwi windy, przejeżdżający tramwaj były lepiej słyszalne niż dialog, który był gdzieś w tle. Muzyka tak chwalona przez krytyków a tak przeszkadzająca w odbiorze. Te dudnienia jakieś wariacje jak na festiwalu ” Warszawska Jesień ” I do tego te gaśnięcie obrazu na 5 10 sekund, makabra.
 Uwielbiam i mam ogromny sentyment do polskich filmów, ale to było straszne, może dlatego że w koprodukcji (słownik mnie poprawił, chciałem napisać kooprodukcji? ) z Niemcami?!
 Ale drugi film, który też powstał w koprodukcji, tyle że Polsko-Rosyjskiej ” Mała Moskwa ” i na tym samym 33 festiwalu zdobył „tylko” dwie nagrody: jako najlepszy film i pierwszoplanową rolę kobiecą podobał mi się bardzo. Tutaj muzyka jakby dopowiadała tego czego i tak świetne zdjęcia nie były w stanie pokazać, to był wspaniały film na piątkę, na pięć nagród!!! Myślę, że jurorzy 33 festiwalu zażartowali  z publiczności, te magiczne 33.
 I ostatni film jaki miałem okazję oglądnąć to ” Tajne przez poufne ” z gwiazdorską obsadą, George Clooney, Brad Pitt, John Malkovich. A do tego bracia Coen, jako scenarzyści i reżyserzy w jednym! Nie wiem czy wersja kinowa też była tak tłumaczona, ale gdyby wszystkie fuck i shit zastąpić brzęczkiem, to tylko słychać byłoby biiiiiiiiiiib i nic więcej.
 Znakomicie pokazane amerykańskie służby bezpieczeństwa, które tutaj jawią się nam jako te agencje tuszujące wiele  ważnych spraw. Nie ważne za jaką cenę, byleby szybko umorzyć sprawę i mieć święty spokój.
 Polecam gorąco te dwa ostatnie filmy.
 pozdrowienia ze słonecznej Wyspy 

  Michał

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz